smakocie.blogspot.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


piątek, 6 stycznia 2012

Sałata ze śmietaną na słodko

Niektórych może dziwi zestawienie sałaty ze śmietaną i cukrem, szczególnie, że to propozycja obiadowa. U mnie w domu to jednak od dawna jedna z bardziej popularnych "surówek" czy może powinnam powiedzieć "sałat doobiednich" ;) Szczególnie polecam do ziemniaczków i kotletów z drobiu, schabowych lub na przykład schabu w sosie cebulowo-pieczarkowym czy kurczaka w majeranku.


Składniki (2 porcje):
pół główki sałaty masłowej (około 12-15 liści)
4 łyżki kwaśnej śmietany
około 3 łyżeczki cukru
szczypta soli

Przygotowanie:
Liście sałaty umyć i odsączyć z nadmiaru wody, umieścić w misce, posolić szczyptą soli. W osobnej miseczce wymieszać śmietanę z cukrem aż do jego dokładnego rozpuszczenia, śmietana powinna być wyraźnie słodka w smaku. Wymieszać sałatę ze śmietaną. Podawać do obiadu. Smacznego!






22 komentarze:

  1. u mnie w domu też się tak robiło sałatę, przeważnie do schabowego i ziemniaków albo kurczaka. U nas dodaje się jeszcze troszkę kwasku cytrynowego, polecam spróbować. Pychota

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie podobnie, tylko z dodatkiem jajka na twardo - żółtko roztarte do sosu plus sok z cytryny, białko posiekane i posypane na sałatę

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie też się taką je :) jest pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Okrutnie dawno nie jadlam ani mizerii ani sałaty ze śmietaną.. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sara, nie dodałaś dopiski w przepisie, ze należy DOKŁADNIE umyć sałatę, żeby nie wypełznął z niej żadne ślimaczek :-P

    OdpowiedzUsuń
  6. Agos, Beata - dzięki za Wasze propozycje dotyczące modyfikacji przepisu! :)

    Emilka - napisałam, żeby umyć ;) a ślimaczki to już teraz coraz rzadziej można spotkać, chyba tylko w sałacie z działki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. tez lubie taka salate ze smietana jaka masz u siebie dodaje tylko troche octu i pieprzu wychodzi slodko kwasna pycha!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojej, ale dawno takiej nie jadlam. Narobilas mi smaka ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. A myślałam, że tak się jada tylko w mojej rodzinie ;-P

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo lubię, to tak trochę po kaszubsku :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Proszę, jaka popularna ta surówka i może mieć tyle odmian! :) To właśnie uroki gotowania - niby to samo, ale co dom to inny sposób przyrządzania! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie takze jest to typowa surowka ,zwlaszcza w ciagu wiosny/lata. Jednak wiele osob jej nie lubi - a szkoda ;P

    Pzdr ! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. u mnie w domu takiej nie było, ale za to u mojej cioci, wtedy byłam nieco zdziwiona tym połączeniem, ale jest godne polecenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie się takiej nie jadło, bo nigdy (do dzisiaj) nie lubiłam sałaty. Ale zdjęcia są przepyszne i bardzo cieszą oko :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja ukochana sałata z dzieciństwa! Całkiem o niej zapomniałam, o matko!

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak samo robię sałatę jak Ty, w ten sam sposób na słodko robię też mizerie z ogórków, pychota :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taką sałatę uwielbiam, ale mizerię wolę już na słono :)

      Usuń
  17. ja wiele razy słyszałam o takim połączeniu,ale dopiero niedawno dałam się skusić na tą niecodzienną (jak dla mnie) sałatę. Pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. uwielbiam tą sałąte :) dziś właśnie znalazlam przepis na tym bloku na schab w sosie cebulowo-pieczarkowym i zaraz lece robic :) z tą sałata :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja dodaję jeszcze do tego drobno posiekany szczypiorek(dużo)i rzodkiewki w plasterkach( jeszcze więcej)😀

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli napiszesz coś od siebie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...