smakocie.blogspot.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


piątek, 14 czerwca 2013

Naleśniki ze szpinakiem zapiekane pod serowym sosem

Lekki i prosty jarski obiad. Serowa rumiana kołderka otulająca nadziane zielenią naleśniki. Cóż więcej powiedzieć. Popatrzcie tylko i spróbujcie sami! :)



Składniki:
- 6 naleśników (przepis na naleśniki na blogu - klik)
- nadzienie:
200 g świeżego szpinaku (ewentualnie zastąp mrożonym)
220 g ricotty, serka "typu włoskiego" lub tłustego twarożku
sól, pieprz
1-2 ząbki czosnku czosnku
- na sos:
150-250 ml mleka
25 g masła (~ łyżka)
25 g mąki (~ 2 łyżki)
50-70 g startego sera

Przygotowanie:
Świeże liście szpinaku umyj i odetnij ogonki. Podduś na maśle na średnim ogniu aż szpinak zmięknie. Dodaj pokruszony serek i wymieszaj. Dopraw do smaku solą i pieprzem, ewentualnie czosnkiem. Gotowe nadzienie podziel na sześć części. Formę do zapiekania natłuść, rozgrzej piekarnik do temperatury 190C. Naleśniki posmaruj nadzieniem, zawiń i wyłóż do formy. Aby wykonać sos w niewielkim rondelku roztop masło, tak aby uniknąć zarumienienia. Zdejmij rondel z ognia, dodaj mąkę i mieszaj drewnianą łyżką, aż do uzyskania gładkiej konsystencji. Stopniowo, ciągle mieszając, dolewaj mleko. Postaw rondel z powrotem na palnik i mieszaj, aż sos zacznie gęstnieć. Przepis początkowo przewidywał 150 ml płynu, ale w moim uznaniu sos był bardzo gęsty, dodałam więc więcej mleka i podgrzewałam dalej, aż do uzyskania odpowiedniej konsystencji - przypominającej niezastygnięty budyń. Dopraw solą i pieprzem. Do gorącego sosu dodaj większość startego sera. Naleśniki polej sosem i posyp pozostałym żółtym serem. Zapiekaj, aż serowa kołderka lekko się zarumieni. Podawaj gorące. Smacznego!




16 komentarzy:

  1. uwielbiam naleśniki na wytrwanie ze szpinakiem <3 najlepsze nadzienie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Naleśniki w takiej formie smakują po prostu genialnie. Trochę jak lasagne, a może i lepsza, bo makaron i naleśniki nieustannie biją się ze mną o tytuł najsmaczniejszej potrawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta serowa pierzynka krzyczy zjedz mnie! :D Uwielbiam nalesniki w każdej postaci a im więcej w nich sera tym lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale narobiłaś mi ochoty na szpinak :O a wiadomo, że najlepiej smakuje w połączeniu z rozpuszczonym serem !

    OdpowiedzUsuń
  5. nie wierzę ! akurat dzisiaj planowałam to na obiad, wchodzę na bloga, a tu ten przepis ! teraz to już muszę zrobić !

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jadłam chyba zapiekanych naleśników, a co dopiero mówić o zapiekanych pod taką kołderką!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam naleśniki ze szpinakiem !! i do tego ser !

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam zapiekane nalesniki, a z takim nadzieniem uwielbiam podwojnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem ciekawa jak to smakuje ;)
    Nigdy nie miałam okazji jeść takich naleśników ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Narobiłaś mi ochoty! Koniecznie muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. bomba kaloryczna, ale za to jaka smaczna, prawda? obłęd smakowy! uwielbiam szpinak w naleśnikach :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pod zapiekanym serem wszystko pysznie smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wytypowałam Twoją stronę do Liebster Blog Award. Pytania znajdziesz tu: http://domowa-cukiernia.blogspot.com/2013/06/liebster-blog-award.html Mam nadzieję, że weźmiesz udział w zabawie:) Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
  14. Nalesniki uwielbiam czy na słodko czy wytrawnie, a z szpinakiem sa genialne. Właśnie mam w piekarniku😋😋👍👍

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli napiszesz coś od siebie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...