smakocie.blogspot.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


czwartek, 13 września 2012

Flatbreads - pszenne tortille

W prostocie siła. Płaskochlebki (tak wdzięcznie to sobie przetłumaczyłam) to najprostsze pieczywo świata. Mąka i woda to podstawa, do tego odrobina oleju i soli. Wyrabiano podobne już w starożytności. Ciekawe, z czym wtedy je zajadali. W każdym razie ja, dzisiaj, proponuję zawijać co się nawinie! Sałaty i sałatki, kiełbaski, burgery, różne mięsa, świeże warzywa, owoce, pikle i inne cuda! Formujcie pakieciki z ulubioną zawartością i bierzcie na wynos - na pikniki, weekendowe wypadziki, do pracy, do szkoły.



Składniki (5 placków)
250 g mąki (niecałe 2 szklanki)
1 łyżeczka soli
150 ml ciepłej wody
1 łyżka oleju (słonecznikowego lub rzepakowego)

Przygotowanie:
Mąkę przesiać do dużej miski, dodać sól i wymieszać. Ciepłą wodę połączyć z olejem. Wlać do mąki niewielkim strumieniem mieszając ręką lub drewnianą łyżką, tak aby uformować dość kleiste ciasto. Ciasto wyłożyć na oprószony mąką blat i wyrabiać ok 5 minut, aż ciasto będzie miękkie i elastyczne. Uformować kulę i zostawić na blacie przykryte miską na przynajmniej 15 minut. Tortille najlepiej opiekać tuż przed ich spożyciem, ponieważ najlepsze są świeże. Z ciasta uformować wałek i podzielić je na pięć części. Każdą cześć rozwałkować na cieniutki placek o średnicy około 25 cm, podsypując sporą ilością mąki. Rozgrzać mocno płaską patelnię z nieprzywieraną powierzchnią (używam naleśnikowej), zmniejszyć nieznacznie ogień i opiekać placek ok 1-2 minuty z jednej strony, aż do pojawienia się brązowych, zarumienionych śladów. Przewrócić i piec jeszcze niecałą minutę. Zawinąć placek w kuchenną ściereczkę, dzięki temu zachowa ciepło i miękkość. Następnie opiec resztę placków i schować pod ściereczkę. Podawać z ulubionymi dodatkami. Można na przykład posmarować placek sosem czosnkowym, dodać liście sałaty, kawałki grillowanego kurczaka i ulubione warzywa. Zawijać w kieszonki lub jak zwykłe naleśniki. Smacznego!





13 komentarzy:

  1. mniam. Chyba zrobię jutro pyszne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie robiłam tortilli. Muszę kiedyś spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Patrząc na ceny w sklepach, troszkę zachodu i czysty zysk :) a że jemy dużo tortilli muszę przejść na metodę chałupniczą. Podkradam przepis pozdrawiam kami

    OdpowiedzUsuń
  4. Również robimy sami tortille. I szczerze mowiac od kąd spróbowaliśmy domowej roboty, kupne już nam nie smakują :) Przepis jest dobry. Trzeba tylko uważać żeby woda nie była za ciepła bo możemy zaparzyć mąkę
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. ostatnio miałam ochotę na domowe tortille, ale się nie skusiłam żeby zrobić, zapisuję przepis, dobrze mieć coś sprawdzonego pod ręką:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Zjadłabym taki placuszek w którym znalazłaby się sałata, pomidor, żółty ser i może jeszcze kawałek grillowanej piersi kurczaka <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak. Domowe tortille to czysty zysk i lepszy smak. Robiłam niedawno i zjadałam na sucho prosto z patelni :)
    Do wyrabiania ciasta polecam użycie miksera i spiralnych końcówek.

    OdpowiedzUsuń
  8. chyba się w końcu skusimy na orientalną kolację :)


    pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie robię ;). Już kiedyś robiłam i wyszły boskie, dzisiaj powtórka, bo mnie naszła ogromna ochota na takie przysmaki. U mnie w wersji wegetariańskiej z kotletami z soczewicy: http://kulinarnybalagan.blogspot.com/2013/01/kotlety-z-soczewicy.html
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. zrobiłam, są boskie, banalne i pyszne! DZIĘKI ZA PRZEPIS, nigdy więcej z supermarketu :-) Jedną cudem uratowałam, zaraz będę z niej robić chipsy ;-) Pozdrawiam, Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam serdecznie, czy tortille można przygotować dzień wcześniej. Chodzi mi o same placki. Jak przechować aby nie wyschły ? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli napiszesz coś od siebie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...